Toyota Sienna 2 generacja – chcę kupić ale się boję

2 generacja posiadała dwa typy silników:
3.3 V6 (2003 – 2006) 3MZ-FE
Wady:
Pasek rozrządu
Konieczność regulacji zaworów (przyznać się – kto ma gaz i reguluje zawory ?)

3.5 V6 (2007 – 2010) 2GR-FE
Wady:
Trochę problemów z wyciekami oleju – niektóre dosyć groźne (Linia VVTI i chłodniczki oleju)
Zalety:
Trwały łańcuch zamiast paska.
Hydrauliczna regulacja zaworów
Więcej mocy i niuta 🙂

Moim zdaniem do LPG “lepszejszy” będzie 3.5

Skrzynia – 5-cio biegowy automat U151E lub U151F (4×4)
Skrzynia ma opinie pancernej. Jednak…
Należy zwrócić uwagę przy zakupie w pierwszej kolejności jak pracuje skrzynia.
Czy olej był kiedykolwiek wymieniany?
Jak wygląda – czy jest różowy, czy czarny jak smoła.
Jak zmienia biegi, itp.

Skrzynia do 2006 – olej TIV, od 2007 olej WS (informacja o typie oleju jest na bagnecie).
Pancerność ma swoje wady i zalety. Wady – mało kto potrafi zrobić remont w Polsce w razie “W”.
Znaleźć dawcę to też problem. Nie to co Chrysler. Ale takie są fakty.

Typowe bolączki:

Przesuwane drzwi (urwana linka, urwana wiązka elektryczna, uszkodzone łożysk środkowego zawiasu)
Starsze modele (przed 2006) – wycieki z chłodnicy i konieczność jej wymiany.
Wycieki ze wspomagania (choć to raczej rzadkość)

Koło zapasowe w wersji FWD. Podwieszone jest na stalowej lince do podwozia. Zdarzalo sie, ze linka przerdzewiala i kolo odpadalo.

Egzemplarze w Polsce – znakomita większość jest po jakichś przygodach.
Tak więc ruda w miejscach napraw blacharskich.
Warto obejrzec tylna belke – moze ruda wcinac.
Zdarzają się egzemplarze bezwypadkowe – np. sprowadzone na mienie przesiedleńcze lub kupione prawie nowe w czasach, gdy USD był po 2zł.

Dostępność części:
Większość części dostępna w ASO Toyoty. Jednak ceny są dosyć wysokie.
Bardziej opłaca się sprowadzać części z USA.

Ciekawostki:
Wersja AWD nie występuje w wersji 8-io osobowej (tylko 7).
Fotele drugiego rzędu z wersji 8-io osobowej nie będą pasować do wersji 7-io osobowej.

3 thoughts on “Toyota Sienna 2 generacja – chcę kupić ale się boję

  1. Dzień dobry. Mam na imię Robert, mieszkam we Wrocławiu. Mam 4 małych dzieci a obecnie oczekujemy z żoną na 5 dziecko. Obecnie posiadamy auto 7 osobowe Hyundai Trajet 2.0 Crdi z 2004r. Jak się urodzi 5 dziecko to zrobi się już ciasno. Powoli przymierzam się do zakupu większego vana. Jestem na etapie rozmyślania, czytania opinii. Moim faworytem jest właśnie toyota sienna II. Chciałbym założyć do niej instalację gazową. Widzę, że Pan już jest posiadaczem takiego auta i zapewne ma sporo wiedzy w tym temacie. Może Pan mi coś doradzić, podpowiedzieć? Który silnik będzie lepszą opcją, 3.3 czy 3.5? Na chwilę obecną po swoich doświadczeniach, polecił by Pan zakup takiego auta?

  2. Czesc!
    Zapraszam na fejsa – mamy grupe “Toyota Sienna Polska” jest tam nas calkiem sporo.
    Pierwsze pytanie – jaki masz budzet.
    Polecalbym jednak mimo wszystko silnik 3.5
    Druga sprawa dosyc wazna to historia i poprzedni wlasciciel.
    Po moich kilkuletnich doswiadczeniach – kupilbym ponownie 🙂

  3. Witam
    z budżetem 30 tys chcę kupić Siennę II. (niestety z gazem).
    1. czy 3.3 jest tylko na pasku?
    2. Jeśli tak, to czy interwał jest taki sam jak zawsze? ok 100 tys?
    3. Czy instalacja LPG powinna być z lubryfikatorem?
    4. (jeśli istniejąca już instalacja go nie ma da się założyć?)
    5. jaka instalacja będzie optymalna dla tego modelu?
    6. Który silnik będzie trwalszy?
    7. Jak często wymieniać oleje:silnik, skrzynia, etc?
    8. Czy są jeszcze jakieś inne usterki poza: skrzynią, uszczelkami drzwi, cewką zapłonową i luzami zaworowymi?
    Planuję tym autem jeździć długo ( ok 10lat). Stąd prośba o pomoc i opinię

Leave a Reply

Your email address will not be published.