Toyota Sienna 2 generacja – chcę kupić ale się boję

2 generacja posiadała dwa typy silników:
3.3 V6 (2003 – 2006) 3MZ-FE
Wady:
Pasek rozrządu
Konieczność regulacji zaworów (przyznać się – kto ma gaz i reguluje zawory ?)

3.5 V6 (2007 – 2010) 2GR-FE
Wady:
Trochę problemów z wyciekami oleju – niektóre dosyć groźne (Linia VVTI i chłodniczki oleju)
Zalety:
Trwały łańcuch zamiast paska.
Hydrauliczna regulacja zaworów
Więcej mocy i niuta 🙂

Moim zdaniem do LPG “lepszejszy” będzie 3.5

Skrzynia – 5-cio biegowy automat U151E lub U151F (4×4)
Skrzynia ma opinie pancernej. Jednak…
Należy zwrócić uwagę przy zakupie w pierwszej kolejności jak pracuje skrzynia.
Czy olej był kiedykolwiek wymieniany?
Jak wygląda – czy jest różowy, czy czarny jak smoła.
Jak zmienia biegi, itp.

Skrzynia do 2006 – olej TIV, od 2007 olej WS (informacja o typie oleju jest na bagnecie).
Pancerność ma swoje wady i zalety. Wady – mało kto potrafi zrobić remont w Polsce w razie “W”.
Znaleźć dawcę to też problem. Nie to co Chrysler. Ale takie są fakty.

Typowe bolączki:

Przesuwane drzwi (urwana linka, urwana wiązka elektryczna, uszkodzone łożysk środkowego zawiasu)
Starsze modele (przed 2006) – wycieki z chłodnicy i konieczność jej wymiany.
Wycieki ze wspomagania (choć to raczej rzadkość)

Koło zapasowe w wersji FWD. Podwieszone jest na stalowej lince do podwozia. Zdarzalo sie, ze linka przerdzewiala i kolo odpadalo.

Egzemplarze w Polsce – znakomita większość jest po jakichś przygodach.
Tak więc ruda w miejscach napraw blacharskich.
Zdarzają się egzemplarze bezwypadkowe – np. sprowadzone na mienie przesiedleńcze lub kupione prawie nowe w czasach, gdy USD był po 2zł.

Dostępność części:
Większość części dostępna w ASO Toyoty. Jednak ceny są dosyć wysokie.
Bardziej opłaca się sprowadzać części z USA.

Ciekawostki:
Wersja AWD nie występuje w wersji 8-io osobowej (tylko 7).
Fotele drugiego rzędu z wersji 8-io osobowej nie będą pasować do wersji 7-io osobowej.

Leave a Reply

Your email address will not be published.